» حقوق و قضایی » کشت خشخاش در تهران ناچیز است/ عمده کشت در غرب و شمال‌غرب کشور
کشت خشخاش در تهران ناچیز است/ عمده کشت در غرب و شمال‌غرب کشور

کشت خشخاش در تهران ناچیز است/ عمده کشت در غرب و شمال‌غرب کشور

ژوئن 28, 2026 001

اجتماعی

ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: گزارش‌های مربوط به کشت خشخاش عمدتاً مربوط به برخی استان‌های غربی و شمال‌غربی کشور است که ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز بر تمرکز آن در همان مناطق تأکید دارد.

وی با اشاره به نیازهای دارویی کشور افزود: بخشی از مواد موردنیاز دارویی کشور، ضرورتی قانونی و اجتناب‌ناپذیر است که در صورت عدم تأمین داخلی، از مسیرهای کاملاً قانونی و با مجوزهای لازم تأمین و وارد می‌شود.

نیکوکار همچنین با تأکید بر وجود سازوکارهای نظارتی در این حوزه گفت: تأمین این نیازها تحت نظارت دقیق و در چارچوب قوانین انجام می‌شود و در سطح ملی نیز شورای‌عالی هماهنگی و دستگاه‌های ذی‌ربط بر این فرآیند نظارت دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پایان تصریح کرد: در استان تهران با اقدامات انجام‌شده، وضعیت کشت خشخاش به‌شکل قابل‌توجهی کنترل‌شده و در سطح ناچیز قرار دارد.

انتهای پیام/+

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×