» سلامت » خسارت ۱۴۰۰ میلیاردی بیمارستان گاندی، براثر حملات رژیم صهیونی

خسارت ۱۴۰۰ میلیاردی بیمارستان گاندی، براثر حملات رژیم صهیونی

مارس 12, 2026 50407

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، شهریار عسگری رییس بیمارستان گاندی گفت: تهران پس از حادثه تلخ در بیمارستان، کادر درمان با تلاش بی‌وقفه و هماهنگی با متولیان امر، بیماران را تخلیه و به مراکز درمانی دیگر منتقل کردند. خوشبختانه، بخش مراقبت‌های ویژه نیز به خوبی مدیریت شد و تمام بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه، تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه، یکی از نگهبان‌های ما دچار سانحه شد و نیمی از بدنش فلج شد ۱۵ نفر از نیروهای ما نیز مجروح شدند که برخی از آن‌ها پس از درمان ترخیص شده‌اند. تمامی بیماران تخلیه کردیم و نوزادان به بخش‌ویژه نوزادان و تمام کسانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه داشتند نیز منتقل شده‌اند.

خسارت هزار و چهارصد میلیاردی به بیمارستان

عسگری اظهار داشت: بیمارستان خسارت سنگینی را متحمل شده است؛ کارشناسان میزان این خسارت را هزار و چهارصد میلیارد برآورد کرده‌اند. بخشی از تجهیزات بیمارستان آسیب دیده و پیگیری‌هایی برای جبران این خسارت در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط فعلی و زمان‌بر بودن فرآیند پرداخت، امکان بازپرداخت تسهیلات به صورت نقدی وجود ندارد. به همین دلیل، تلاش می‌شود تا با تهاتر و همکاری بانک‌ها، بخشی از خسارت جبران شود.

عسگری با اشاره به اینکه بیمارستان یک مرکز سیاسی نیست، تاکید کرد: رسالت اصلی کادر درمان، ارائه خدمات به بیماران است. گزارشی از مکاتبات انجام شده با سازمان بهداشت جهانی در حال تهیه است و سازمان بهداشت جهانی برای ما نامه‌ای فرستاد که قرار شده این نامه به سازمان WUSA سازمان جهانی مستقر در وزارت بهداشت ارسال شود و ما با آن‌ها در تماس هستیم تا این سازمان به هر صورتی که می‌تواند به ما کمک کند. بیمارستان‌ها فارق از نوع بحث سیاسی هستند و جزو مراکز درمانی محسوب می‌شوند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×